- Inzerce -

Srnka v Mnichově (a na Contempulsu)

Bayerische Staatsoper v Mnichově zbudovala pěkný domeček nazvaný Pavillon 21 a v něm bude mít 28. 6. premiéru komorní opera Make No Noise českého skladatele Miroslava Srnky (rozhovor s ním vyšel v čísle 3/2006). Libreto k opeře napsal Tom Holloway na námět španělské filmařky Isabel Coixet, režisérem inscenace je Matthew Lutton. Pětici zpěváků doprovází hudebníci z slavného tělesa Ensemble Modern. Opera po premiéře zazní ještě 29.6., 1. a 2. 7.

Pokud se nedostanete do Mnichova a chcete si poslechnout Srnkovu hudbu, vyčkejte do podzimu, kdy se bude opět konat festival Contempuls, který již zveřejnil svůj program). Novou skladbu Miroslava Srnky tam bude mít na programu francouzské smyčcové kvarteto Diotima. Kromě toho se v rámci Contempulsu můžete těšit na violoncellistu Jiřího Bártu, elektronické zvukové divadlo předvede Miguel Azguime, skladby Helmuta Lachenmanna a Pavla Zemka provede ensemble recherche a zazní také cyklus Voices and Piano Petera Ablingera (viz recenze v HIS Voice 3/2010).


Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.

Vzpomínka na Jaroslava Paláta

Před třiceti lety zemřel Jaroslav Palát, zakladatelská osobnost české industriální hudby. Připomínáme jej rozšířením textu, který pro nás před dvanácti lety napsal jeho hudební souputník.

V rukou i v hlavě

Dva mimořádné klavírní recitály koncertní řady Lichtzwang: dámský i pánský.

Nevyzkoumatelné

„Umění jako výzkum“ žádné není. A „výzkum umění“ neexistuje.

Přehled soudobé hudby na Pražském jaru

Jarní sklizeň premiér v rámci festivalu oslavujícího osmdesát let existence.