- Inzerce -

Three Free Radicals: Travelogue

Dva hudebníci: elektronik Scott L. Miller z Minnesoty, zde se sounddesignovým systémem Kyma, a estonský kytarista Mart Soo, zde i s elektronikou, tudíž tři nástroje. Free a radikální: co nejvíc. Album (jejich druhé): Travelogue. Nahráno: 9. října 2016 v Tallinnu, zmixováno Millerem. Vydáno na Improtest Records. Připadá mi, jako by těch osm ošidných spoluprácí dvojice oscilovalo mezi frakturováním, loopováním, lyrizováním, objevováním a nekonečněním (pokud to dovoluje rozsah 47minut a 31 vteřin), ale také mezi vlivy Freda Frithe, Xaviera Charlese nebo Uchihashiho Kazuhisy, abych uvedl alespoň tři hudebníky, s nimiž Soo spolupracoval.

Ale v té celistvosti přece jenom najdeme škvíry, které ji porušují a vytvářejí fluidní skvrnitost. Tak tomu je v Roundabout, vyplombovávaném, vytutlávaném, až zutrhačněně skluzmém pěchování. Tak tomu je v The Flaneur, odtajemňovaně vychroumávaném a vyjektávaném smýčení, (prů)vlakovaném vždy s novými vlisy a zástřelnostmi. Nejinak je tomu v Passing Turbulence, skutečně turbulentně zaharampáděném, vykrustňovaném a vyzávratněném probalamucování. A v Departure Lounge Fantasy se zase profantazírujeme do zvehementněného třeskutání, výplesknostně (ro)zvírněného a rozstřemhlavněného do ujetého vířivkování. Ale je to Weekend Casino Junket, které ruletově ujiíždí a průsakuje do chaotizujícího galimatyáše. A co Suburban Tourist? Ten je až tamtamově samohybný se zachvativým nadmelodizováním, uhadovačně proměnlivý až do perpetuálně mobiliárního prubírování a zduřivého vyštěrkovávání. Což nás přivádí k Perambulation, namátkově vybudovanému a vykolísávaně rozbandážovanému s rozbřídávavým dialogem, plným mručivosti a vydeptávání. Což zakončí Passage Home, kladívkově odsekávané či podpálkovávané, vytěsňovaně vydusňované, vyvolávající obrazivou atmosféru, plnou zaklíčovaného kličkování. Toto vše vás tedy na Travelogue čeká – a navíc spojnicová souhra, zaplněná houževnatou atakovostí a probírkovou průnikovostí až do závěrečného dohroucení. Není to snadné album (ani vznikem, ani poslechově), ale je napěchované províjivým vytěsňováním a vydeptáváváním – a to už za poslech stojí.

Three Free Radicals: Travelogue

Improtest (https://www.discogs.com/label/235091-Improtest-Records)


Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen...

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“...

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy...

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby...

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium...

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti...

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné...

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií...

MA

Vytváření prostoru pro novou hudbu...