- Inzerce -

Tim Hecker v Olomouci

Festival animovaného filmu PAF založil pěknou tradici, kdy do svého programu zařazuje vystoupení důležitých jmen současné elektronické hudby a letošní ročník, který v Olomouci proběhne 8. – 11. prosince, nebude výjimkou. Po Ryoji Ikedovi a Carstenu Nicolaiovi (Alva Noto) to letos bude Tim Hecker, jehož hudba se pohybuje od klidného ambientu po dosti hlučné zvukové skulůptury, jaké můžeme slyšet na jeho zatím posledním albu Ravedeath 1972 (z jeho obalu pochází fotografie). Jeho koncert se bude údajně odehrávat v úplné tmě. Trochu světla na sebe snad nechá dopadnout další zajímavý účinkující, vizuální umělec a hudebník David Lettelier, vystupující jako Kangding Ray, jehož hudba je o kus rytmičtější než Heckerova. Celý program festivalu najdete zde:

 

A zde jsou ochutnávky:

 

 


Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.

Quentin Rollet: Když se mi to, co slyším, nelíbí, budu první, kdo to „zničí“

V pařížském Marais se se svými saxofony pohybuje Quentin Rollet, hledačský improvizátor, majitel dvou vydavatelství a žádaný host na albech mnoha hvězd jiné hudby.