- Inzerce -

Tobias Herzz Hallbauer: A Well Known Man

Označovat nějakou abstraktnější hudební produkci jako soundtrack k neexistujícímu filmu, je už v dnešní době často trapné klišé, Tobiasi Hallbauerovi bychom to snad ale mohli odpustit. Album tohoto německého multiinstrumentalisty nazvané A Well Known Man, které v neděli 20. března publikoval ruský netlabel Clinical Archives, je v mnoha ohledech zdařilou kolekcí a s konceptem filmové hudby si zahrává navíc poněkud po svém. V bravurně komponovaných zasněných náladách, jež vytvořil se svým nástrojovým arzenálem (především s  kytarou, vokály, elektronikou, flétnou či s arménským dudukem a samply muezínského zpěvu), pracuje také s konkrétními zvuky (vytáčení telefonu, rozličné dopravní prostředky), které by se většinou z klasicky produkovaného soundtracku k reálnému snímku odstranily. Do vzniklé kompletní zvukové stopy tak už posluchači skutečně nezbývá než si domýšlet dějovou linii, dialogy, barvy hlasů a vizuální obsah různých, podle charakteru skladeb pravděpodobně dlouhých a pomalých kamerových záběrů, trefně popisujících prostředí blízkého východu a existenciální rozměr jinak pravděpodobně přímočarého příběhu. Tímto způsobem prezentace i často pravidelnou rytmickou strukturou zpřístupňuje Hallbauer svou tvorbu i pro ty méně ortodoxní posluchače „jiné hudby“, přestože i ti si přijdou v proměnlivých zvukových strukturách na své. Nezbývá než stáhnout zde.


Planeta Eraserhead

Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.

Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.