- Inzerce -

Václav Klaus o hudbě

Prezident Klaus se k hudbě nevyjadřuje často, ale když tak učiní, dost mi jeho myšlenky vrtají hlavou. Tentokrát je to jen okrajová zmínka v textu o čemsi jiném, ale stejně: „…také raději vyslechnu v rádiu Jarmilu Šulákovou než ničitele lidové hudby Pavlicu…“. Definice pravicovosti tak byla upřesněna a po snowboardu nebo batohu tak máme konečně i hudební parametry. Jen mi není jasné, jaký je mezi přístupy Šulákové a Pavlicy rozdíl. Ničí Pavlica lidovou hudbu tím, že si píše vlastní písně, zatímco Šulákové působení s bigbíťáky z Fleretu je v pořádku? A co starší ničitelé lidové hudby jako Dvořák, Smetana, Janáček? Jasně, pan prezident to myslel jen jako jeden kamínků v  mozaice, kterou chtěl kohosi podpořit, ale podobně jako před lety při  srovnávání Ludwiga van Beethovena s Arnoldem Schönbergem se zdá, že by bylo lépe se některým argumentům vyhnout. Leda by měl na mysli, že Valašsko (Šuláková) je pravicové, zatímco Uherské Hradiště (Pavlica) je doupě eurolevičáků. To by pak bylo jasno.


Planeta Eraserhead

Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.

Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.