- Inzerce -

Videa na víkend

Příští neděli začíná festival Moravský podzim, jehož dramaturgii se podařilo moc pěkně propojit klasický repertoár s vydatnou dávkou hudby 20. století. Tady je pár důvodů, proč navštívit Brno (pokud už v něm zrovna nejste).

Krzysztof Penderecki je dnes živoucí instituce a jeho novější hudba zní podle toho, ale bývaly doby, kdy byl tento pán dost napřed, jako třeba ve skladbě Capriccio per Siegfried Palm (1968)



Dalším polským autorem na programu festivalu bude Henryk Mikołaj Górecki a jeho Symfonia Pieśni żałosnych (1976), jejíž nahrávka z roku 1992 zlomila nejeden rekord v prodejnosti a zařadila na chvilku soudobou vážnou hudbu po bok hitparádových pecek. Koncentrované tesknění inspirovalo mimo jiné tento klip



 

Na programu Moravského podzimu najdeme i impresionistu Clauda Debussyho, jenž se kromě ukázněného provedení dočká i improvizační transformace v podání klavíristy Alexeje Lubimova a bubeníka Vladimira Tarasova. Znít to bude asi takto:



 

Cyklus Pierrot Lunaire Arnolda Schönberga je sice sto a jeden rok starý, ale jeho dekadentní poetika pořád dobře rezonuje.




Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.

Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů

Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.