- Inzerce -

Videa na víkend – novoroční

Na počátku nového roku se většinou snažíme odhadnout, co nám přinese, ať už to vyhlížíme s nadějí, či obavami. Zkusme protentokrát obrácenou perspektivu a zeptejme se, co nám nový rok přinesl. Jistě, je to trochu nespravedlivé, vždyť na to měl zatím jen sedm dní. Ale za sedm dní může vzniknout mnoho nového. Poslechněme si tedy, jaké divné zvuky již nesou letopočet 2017.

Prvenství si asi bezkonkurenčně urval japonský hlasový umělec Adachi Tomomi. Inspirací mu byla přestupná vteřina, která byla letos přilepena na konec první hodiny po silvestrovské půlnoci. Zde je záznam vokální kompozice zkomponované a provedené právě ve chvíli, kdy hodiny ukázaly 00:59:60.

A ještě jednou z Japonska: Kombinace buddhistického obřadního zpěvu a freejazzové improvizace.

S přáním všeho dobrého v novém roce poslala do světa toto video skupina Fusion 10, která spojuje klasické indické a západní nástroje.

Provedení nové klavírní skladby Michala Rataje.

S posmutnělým elektronickým písničkářstvím a artistními obrazy vstoupil do nového roku Christopher Taylor, který pod názvem SOHN chystá na značce 4AD za pár dní novou desku. Bude to prý trochu tvrdý likér.

 


Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.

Quentin Rollet: Když se mi to, co slyším, nelíbí, budu první, kdo to „zničí“

V pařížském Marais se se svými saxofony pohybuje Quentin Rollet, hledačský improvizátor, majitel dvou vydavatelství a žádaný host na albech mnoha hvězd jiné hudby.

Zkouška sirén: Chudák fujara

Rozfuk coby národní symbol.