- Inzerce -

Videa na víkend – Sledujte partituru

V posledních týdnech dávala videa na víkend prostor spíše lehkým múzám. Tak si tentokrát dopřejeme hudbu vážnou. A k té patří pěkně rozepsané notičky. U některých skladeb je čtení partitur stejně zajímavé, ne-li zajímavější než poslech. Ideální je to samozřejmě v kombinaci. A takový zážitek zprostředkovává tým Score Follower. Hned na třech kanálech YouTube nabízejí nahrávky současných kompozice doprovázené synchronizovaným notovým zápisem. Je to ideální zdroj pro objevování nové hudby, která zatím třeba nevyšla oficiálnější cestou. Zároveň mohou posluchači lépe zkoumat, jak je vymyšleno to, co slyší. Udělejme tedy letmý průzkum.

Íránská skladatelka Elnaz Seyedi napsala skladbu durchsichtig, verzweigt pro tři violoncella a pedal steel kytaru.

Sara Glojnarić ve skladbě sugarcoating #2 občas od notových kuliček přechází k divočejším křivkám a z klavíru dělá bicí nástroj.

Většina partitur je sázena digitálně, některé jsou ale pojednány estetizovaně rukopisně, viz (a slyš) skladbu Anny Pidgorné Through Closed Doors.

Spousta kytar a na všechny hraje jeden člověk, autor skladby Cadencia y Cascada Alvaro Herran.

A takto je notován kus s potemnělým názvem i zvukem You’ll See Me Return to the City of Fury, který složila Diana M. Rodriguez z Kolumbie.

Projekt Score Follower sice sahá převážně po zcela nových skladbách, v jeho archivech ale najdeme i soudobou klasiku z dob vzdálenějších. Třeba partituru Franca Donatoniho Lied z roku 1972.

Sesterský kanál Mediated Scores se zaměřuje na díla zahrnující vedle zvuku také složku vizuální v podobě tance či třeba videa. Tady jeden Santa Klaus (je třeba počkat do čtvrté minuty) ve skladbě od Kristine Tjøgersen.

Caroline Louise Miller nabízí radu, jak přežít opravdu dlouhý pracovní týden, How to Survive a 100-Hour Workweek.

I-lly Cheng spojuje nádoby s vodou v roli perkusivních nástrojů a basové reproduktory, které ony mísy rozkmitávají.

Na závěr České (nebo snad bohémské?) řasy od Tatiany Gerasimenok, aneb ukázka, jak se do jednoho videa dá vměstnat video divadelní akce i dosti komplexní a zároveň výtvarně pojaté instrukce.


Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen...

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“...

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy...

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby...

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium...

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti...

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné...

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií...

MA

Vytváření prostoru pro novou hudbu...