- Inzerce -

Weber: zwei

Lipský jednočlenný projekt Weber koketuje s diskurzem analogově znějící elektroniky aplikované na struktury taneční hudby. Ve výsledku přitom nachází otevřený prostor pro syrovou zvukovou poezii. Tématy se stávají spíše různé zvukové procesy s minimální melodickou informací nad podobně minimalisticky stavěnými basovými groovy, které jsou často i nejzpěvnějším prvkem v celé skladbě. 

Je to zvláštní disciplína, hledat osobité vyjádření v umísťováním kopáku, virblu, hihatky a clapů a tomů do šestnácti kroků, ale i jen se zvuky klasického analogového charakteru to zjevně stále jde. Uvidí až nějaké další generace, zda estetika Rolandu TR-808 či 909 bude pro hudebníky inspirativní podobně dlouho, jako je třeba dodnes smyčcový orchestr. Stále autentičtější sampling a digitální simulace přitom v obou případech už dávno znejišťují většinu puristů. Ani na této sympatické kolekci není příliš určující poměr analogu a digitálna ve zvucích a efektech. Digitální neolit tu komunikuje s analogovým paleolitem v krásně dubově nabasovaných delayích a dozvucích při dostatečné dávce odlidštěnosti člověkem stvořených strojů a při o něco vyšší než běžné míře sumu. Má to zřejmě působit jako nahrané na čtyřstopák a dost možná to tak i je. Každopádně je vše v naprostém pořádku: kopáky jsou často rovné a příjemně tučné, a křivky intenzit efektů na ostatních instrumentech jsou sympaticky dlouho neperiodické. 

Osobní poznámka recenzenta: o vytvoření v neskutečném množství detailů podobné nahrávky jsem se také několik let snažil s vědomím, že již jen maximálně několik let zbývá do cíle. Najednou je můj život o notný kus bezstarostnější.

 

Weber: zwei

Holger (https://holger-records.com)


Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen...

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“...

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy...

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby...

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium...

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti...

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné...

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií...