Endless Fertile Valley ukazuje Zacka Kounse v jeho nejobvyklejší podobě; jeho tvář není sice úplně stoprocentně čitelná, promítá se do ní určité množství cizorodých rysů, ale v zásadě je rozpoznatelná: jde o psychedelicky laděné písničkářství s využítím velkého množství strunných, dechových i klávesových nástrojů, s primitivistickými bicími a s velkým podílem – především hlasových – smyček. Opulentí aranžérskou masou se pak vine to nejdůležitější: hlas, který většinou balancuje na pomezí náboženské exaltace a čistého šílenství. Kounsův hlasový projev je také to, co vás paradoxně při koncertech nenechá myslet na karaoke, ačkoliv to ve své úspornosti (sampler, saxofon, na který občas zapomene hrát, looper a hlas) svým způsobem karaoke je. Ledaže byste si dokázali představit karaoke, při kterém se hroutí kontinenty. Při pohledu na Kounsovu tvorbu je zřejmé, že si nade vše libuje v konfrontaci a že tuto strategii uplatňuje na mnoha úrovních: v instrumentaci, textech i v celkových konceptech vším napříč. Obrazně řečeno, rád podává ruku Bohu, ale potřebuje u toho stát minimálně po pás v bahně. Stahujte zde.