- Inzerce -

Zítra: Audiopool

Výstava Daniela Vlčka v žižkovské Drdova Gallery se zítra od šesti večer promění ve slušně obsazený festival. Vystoupí sám Vlček (člen seskupení Guma Guar, Reverend Dick a Střešovická kramle) se svým „pomalu, ale jistě se rozjíždějícím sólovým projektem“ RLXC, v němž se drones setkávají s repetitivními beaty a zkresleným, „šamanským“ vokálem.

A hosté?

Inocenc
 je hudební uskupení Davida Šmitmajera a Jiřího Rouše. David Šmitmajer se dlouhodobě zabývá analogovými magnetickými médii pro záznam zvuku a produkci hudby. Je zakladatelem zvukové laboratoře Headless Duplicated Tapes, která se specializuje na výrobu audiokazet, digitalizaci a restaurování archivních magnetických zvukových záznamů. Mimo jiné stojí za hudebně nezávislou distribuční platformou Mýtina, která šíří hudbu okrajových žánrů zaznamenaných primárně na analogových nosičích.

Za projektem Core of The Coalman stojí Jorge Boehringer. Původem americký umělec se usídlil v Praze, kde působí jako hudební skladatel a experimentátor na poli elektroakustické hudby. Jeho práce jsou prezentovány v mnoha kontextech současného výtvarného a vizuálního umění. S oblibou hraje na violu a harmoniku, zároveň generuje syntetické zvuky a často používá terénní nahrávky. Vytváří tak barevné plochy a nekonečné drony, které tvoří synestetický vztahy mezi sluchem, myslí a životním prostředím.

Skupina Ježíš táhne na Berlín je dílem bratrů Ondřeje a Petra Skalových, která se pohybuje na hranici taneční scény. Je to eklektický mix psychedelických rytmů a kytarových ploch s elektronickou influencí raveu, breakcoreu, rapu, techna, houseu s výraznou basovou linkou.
Autoři jsou umělci působící jak v oblasti hudby, tak na poli vizuálního umění.“


Planeta Eraserhead

Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.

Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.