- Inzerce -

Zítra: Core of the Coalman a Zvony proti mlze na Wakushoppu

Titulek vlastně řekl vše. Zítra, v úterý 3. června, se ve vršovickém Cafe v lese v rámci Wakushoppu objeví Jorge Boehringer alias Core of the Coalman – Američan v Praze, komponista v noisu, violista v krabičkách, žertéř v nekompromisnosti… V Čechách se uvedl albem You’ll Need A Katapult u KLaNGundKRaCH (a s fotkami power tria Olda-Dědek-Tolja na obalu), k jeho nejnovějším dílům patří Plastová okna a dveře.

Kromě něj a spolu s ním duo Zvony proti mlze, odnož improvizačního tělesa The Pololáníks. Zvony se v roce 2012 uvedly čtyřmi kusy pro elektroniku a citeru na EP Sagte er, dachte ich. O rok později následovalo první živé vystoupení a kompozice La citta delle cicale invisibili (kromě omezeného počtu CDR jsou oba tituly volně dostupné zde). Jisté je, že na Wakushoppu dvojice dorazí s jednou až třemi citerami a možná i s novým EP… 

Začátek ve 20:00, vstup zdarma.


Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.

Quentin Rollet: Když se mi to, co slyším, nelíbí, budu první, kdo to „zničí“

V pařížském Marais se se svými saxofony pohybuje Quentin Rollet, hledačský improvizátor, majitel dvou vydavatelství a žádaný host na albech mnoha hvězd jiné hudby.