Byl-nebyl houslařský (houslový, houslistický) rod Rosenbergů. Jon Rose a Jozef Cseres po něm každopádně pátrají, zasvětili mu i muzeum ve vsi Violín na slovensko-maďarské hranici (pobočky má v Melbourne a Tchai-peji). Tak daleko ale nemusíte: zítra odpoledne muzeum otvírá výstavku v jednom pražském houslařství kousek od Ípáku. Zahraje u toho Ágnes Kutas a Michael Delia, vše ostatní se dozvíte z virtuálně-příbalového letáku: „Hledajíce empatičtější způsoby prezentace svých rozsáhlých sbírek a intensivního výzkumu, Rosenbergovo muzeum zahájilo novou sérii komorních výstav ve výlohách houslařských obchůdků. Následující dva roky 2015 –2016 budete moci shlédnout in situ instalace ve výlohách původních houslařských obchodů v Praze, Budapešti, Berlíně, Vídni, Cremoně, Brně, Kolíně nad Rýnem, Gentu, New Yorku, Tchaj‑pej a jiných městech světa. Budou ohlašované na webové stránce Rosenbergova muzea a prostřednictvím newsletterů od místních spoluorganizátorů…“ Úterý, 16:30, houslařský atelér Vávra, Lublaňská 65. Přijď i ty, ať čoklové nebulej.
Zítra: Rosenbergovo muzeum expanduje do výlohy houslařství
Zkouška sirén – Kam pro písně?
Staré a nové cesty ke zlidovění.
Zvuk a čas bez významových nánosů
Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.
Most mezi dvěma světy
Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.
Hermovo ucho – Art of Duo
Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.
Ensemble Terrible deset let na scéně
O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.
Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka
Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.
Zkouška sirén – hudba z rukavičky
Technologické ambivalence Laetitie Sonami
Slzy jsou v pořádku…
S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.
Operní pocta „odlišné“ prominentce
V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.
Ostravské objevování hudby dneška i nových prostorů
Třinácté bienále, dvacet let Bandy, nejdelší koncert „pouhých“ 480 minut, urbex i minimaraton.


