- Inzerce -

Christoph Erb / Fred Lonberg-Holm / Michael Zerang: Easel Bloom

 

Neúnavný hudební experimentátor a hlava švýcarského labelu Veto Records, saxofonista a klarinetista Christoph Erb, na tomto albu představuje výsledky dalšího studiového session z Chicaga. Trio s Michaelem Zerangem na bicí bástroje a s Fredem Lonberg-Holmem na violloncello a elektrickou kytaru tu podle všeho poměrně rychle a spontánně našlo společnou cestu k poměrně ryčnému projevu. Z východisek na hranici mezi freejazzem a evropským improvisingem si pole rozšířili místy až k téměř postrockovému nátlaku i s ohledem na význam těch psychedeličtějších forem jazzrocku z raných sedmdesátých let.

Nalezenou svobodu si tak hudebníci užili i náležitě hlučně, jak dokumentuje první ze tří dlouhých kusů na albu, kde se občas jakoby mimochodem potkávají názvuky Miles Davis Group se zornovskou expresivitou. Na úrovni zvukového výrazového arzenálu lze sledovat také inspirace hlukově elektronickými žánry.

Druhý track by měl logicky ukázat klidnější projev, ale stane se tak pouze na úrovni bicích. O to vehementněji tu budují táhlé a nepravidelné struktury kytara s violoncellem. Zajímavě se tu všude pracuje také se zvukovými proporcemi či s mixáží, často se tu doplňují například zvýrazněné drobné ruchové hrátky perkusí či mechaniky saxofonu s naopak prostorově upozaděnou velmi vybuzenou elektrickou kytarou. Semknuté vykvrdlávání dynamických ploch se střídá s provzdušňovanými pasážemi vzájemných oťukávaní před dalším směřováním, na iracionálnější pořvávání všech přes sebe ale dojde samozřejmě také, i to má tady svůj humor. Závěrečný kus pak přinese navíc ještě kytarovou psychedelickou litanii s různými digitálními delayi. Tahle deska se povedla.

 

Christoph Erb / Fred Lonberg-Holm / Michael Zerang: Easel Bloom

Veto Records / Veto Exchange (https://www.veto-records.ch)

 


Planeta Eraserhead

Performativita hluku v lynchovském projektu Xiu Xiu.

Zkouška sirén – Kam pro písně?

Staré a nové cesty ke zlidovění.

Zvuk a čas bez významových nánosů

Přitáhnout umělce formátu Klause Langa doprostřed Žižkova se nedaří zas tak často. Miroslavu Beinhauerovi a Atriu Žižkov se to povedlo a využili tuto příležitost naplno.

Most mezi dvěma světy

Žádná vanilka a žádná komfortní zóna v hudbě Hümy Utku.

Hermovo ucho – Art of Duo

Konfrontace jako modus operandi, naslouchání kozíma očima a další zprávy z Tokia.

Ensemble Terrible deset let na scéně

O studentském tělese, které je zároveň intermediální platformou.

Michal Kořán: Endemitní modrá ještěrka

Od xeroxu a propisotu k bandcampové knihovně. Rozhovor se stočí i k přednostem sluchátek a důležitosti vypalování alespoň malého počtu CD-R.

Zkouška sirén – hudba z rukavičky

Technologické ambivalence Laetitie Sonami

Slzy jsou v pořádku…

S Ondřejem Skovajsou o romských písních a projektu Giľora.

Operní pocta „odlišné“ prominentce

V díle o tíživém osudu Rosemary Kennedyové otevírají tvůrkyně důležitá témata, které akcentují zvukově atraktivní hudební složkou.