- Inzerce -

Hortus Musicus, stará i nová hudba a soutěž o lístky

26. května začne osmnáctý  ročník festivalu Respect a jeho otvírákem bude koncert estonského souboru Hortus Musicus. Jeho záběr potvrzuje, že soudobé hudbě se lépe než vedle klasicko-romantického středního proudu daří ve spojenectví s hudbou takzvaně starou. Hortus Musicus vznikl již v roce 1972 a věnoval se hudbě středověku, renesance a baroka, později ovšem přibral také tradiční blízkovýchodní formy a právě hudbu současných skladatelů, často z oblasti bývalého Sovětského svazu.  Někteří z nich přímo pro ansámbl komponovali. Program koncertu v pražském Rudolfinu tak obsáhne renesančního Ludwiga Senfla, hudebního direktora na dvoře císaře Maxmiliána I., mexického barokního skladatele Juana Gutiérreze de Padilla, Estonce Arvo Pärta, Gruzínce Giju Kančeliho (oba nar. 1935) a Rusa Alexandera Knaifela (1943).

Na tento koncert můžete vyhrát 2×2 vstupenky, pokud zodpovíte snadnou otázku:

Jak se jmenuje zakladatel a vedoucí souboru Hortus Musicus?

Odpovědi posílejte na info@hisvoice.cz, do předmětu napište HORTUS. Soutěž končí v sobotu 16. května úderem půlnoci.

Ze správných odpovědí vylosujeme 2 x výherce po dvou vstupenkách.

A zde asi nejprovařenější kousek Arvo Pärta v úpravě souboru Hortus Musicus


O deskách (ne)zakázaných

Kniha Česká rocková alba. Zákazům navzdory 1969–1989 přes veškerou čtivost nezodpovídá základní otázky podzemního pohybu nahrávek a samotné definice „zakázaného“.

Zkouška sirén – Rytmy k jiným světům

Dva filmy s hudbou a smrtí v hlavní roli

Hermovo ucho – Chvála dlouhověkosti

Stoletý Marshall Allen vydává první desku pod svým jménem, o dva roky mladší Milan Grygar stále vystavuje nová díla, osmdesátiletý Anthony Braxton pracuje na šestatřicetidílné opeře.

Jiří Durman a Miroslav Posejpal: Nové a nové spirály

V kavárně s věrozvěsty české improvizace.

Ten, který se nevrátil

Zemřel Brian Wilson, mimo jiné průkopník DIY přístupu v populární hudbě. Sluníčkový optimismus Beach Boys je skvrnitější, než se na první opalovačku zdá.

Pod povrchem cella a klavíru

Violoncello Matthiase Lozenze s klavírem Miroslava Beinhauera v pětici skladeb provedených v žižkovském Atriu.

Červen v Hudební 3

František Hruška, gobi_10k, Best Before End. Jérôme Noetinger a Petr Vrba.  Durman / Posejpal Duo. Trojice koncertů a poslechových večerů v redakčně-setkávacím prostoru mezi Kampou a Petřínem.

Zkouška sirén: Kyber Erben a Národní Elliott

Zrození experimentu z ducha socialistických kancelářských strojů.

Arvo Pärt 90

Dvě protikladné linie zvonečků, štěstí zažít „svou dobu“ a sbor spíše komorní než filharmonický.

Hermovo ucho – Neklidný duben aneb Roztržená struna intonarumori

Na turné, v operách, v žaláři národů, amfiteátru i atriu. Nu, co se hýbe, to zní.