- Inzerce -

Nová tria v Atriu

Neues Klaviertrio Dresden zahraje 5. března kompozice českých a německých skladatelů

Klavírní trio je formát zrozený na konci 18. století a spojený s domácím muzicírováním vídeňských středostavovských rodin. V 21. století ovšem může být kombinace klavíru, houslí a violoncella inspirativní zcela jiným způsobem a namísto salónní ukázněnosti nabízí lecjaká zvuková dobrodružství. Tělesem, které se již od roku 2001 věnuje hledání nových možností tohoto obsazení, je Neues Klaviertrio Dresden hrající ve složení Uta-Maria Lempert (housle), Matthias Lorenz (violoncello) a Clemens Hund-Göschel (klavír). Do koncertního sálu Atrium na pražském Žižkově je pozval Miroslav Beinhauer, dramaturg řady koncertů soudobé hudby, které zde probíhají již od minulého roku.

V úterý 5. března zazní v Atriu dvě skladby českých a dvě německých autorů, respektive autorek, všechny napsané právě pro toto těleso. Českou stranu zastupují tria Petera Grahama a Luboše Mrkvičky, německou pak Klaviertrio Alfreda Holzhausena a kompozice skladatelky Maline Euen. Ta jako jediná v názvu svého díla opustila pouhé formální označení a dává posluchačům poetickou vábičku názvem Wärmendes Licht in Staubschwaden. Jako přípravu si poslechněte její rovněž imaginativně nazvaný kus Den letzten Kolibri nimmst mir nicht v podání Arditti Quartet

Se stejným programem vystoupí Neues Klaviertrio Dresden o den později na brněnské JAMU. V Atriu se pak můžeme na další koncerty nové hudby můžeme těšit na podzim.

Více informací zde.


Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.

MA

Vytváření prostoru pro novou hudbu