Brno! Magické město, kde mají nejen draka, ale také Prahu. A rovněž tam mají Filharmonii s dramaturgií, která se nebojí nedopřávat svým posluchačům výhradně osvědčené majstrštyky, ale zpestřuje jejich hudební dietu novějšími pochutinami. Než se v září rozjede sezóna, podívejme se, za čím se stojí vypravit.
V Janáčkově divadle v prosinci zazní koncert pro violoncello a orchestr čínsko-amerického skladatele Tan Duna, který je inspirovaný mizejícími tradicemi čínského venkova.
Hlouběji do 20. století, ale stále zajímavě se vydáme se 4. symfonií Karla Amadea Hartmanna.
V květnu se budeme moci nechat očistně zdrtit Arvo Pärtem a jeho skladbou Cantus in memoriam Benjamin Britten.
V podobném stylu se nese i hudba Johna Tavenera, jehož Protecting Veil zahraje rezidentní host sezóny, britský violoncellista Matthew Barley.
Budete-li chtít něco chaotičtějšího, je tu Alfred Schnittke.
S Filharmonií Brno je spojen i Brno Contemporary Orchestra zahajující na podzim rovněž sezónu. Při ní se můžeme těšit třeba na multimediální operu Stevea Reicha The Cave, která se zabývá společnými kořeny křesťanství, židovství a islámu.
Program BCO bude ještě upřesněn, ale již teď se lze těšit třeba na přepracování Schubertovy Winterreise Hansem Zenderem.